när solen kommit till vårt land

Det är svårt att hålla tankarna borta, svårt att inte deppa ner sig av oro. Nu är en sån här period, våren. Då hjärtat är extra ömt och huvudet skriker. Varje vår samma skit.

Jag vill att alla runt om mig inte ska märka, jag vill hålla dom utanför det och lägga ett leende på läpparna för att inte visa. Men det är svårt, svårare än man kan tänka sig. Man har tankar som snurrar runt i skallen 24/7, tankar som bara deppar ner en. Tankar av oro, ångest, saknad, förtvivlan... Inga bra med andra ord.

Det är inte det enda, jag har även haft extremt svårt att koncentrera mig på senaste tiden, därför har skolan känts extra jobbig. Och jag är ännu tröttare än vanligt, därav mitt gnällande.

Det är svårt att förklara, det är svårt att förstå. Jag försöker stänga ute allt men det går inte. Så det är bara att vänta att den här perioden är över, för den tar alltid slut efter ett tag.
Det kallas vårdepression.


Kommentarer
Postat av: D A N I E L A ♥

- tack och detsamma;)

aha oke, ja den var snygg i rosa med :D

2010-04-09 @ 12:29:23
URL: http://danielas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0