dag 1, om mig

Jag heter då Daniela Sammelin och är 16 år, fyller 17 om 2 månader. Jag kommer från Gällivare, vars jag bara blev allt mer less efter varje dag som gick. Så för lite mer än 3 månader sedan flyttade jag ner till min nuvarande bostadsort Luleå för att gå på Norrlands Entreprenörsgymnasium. Går i en skön klass med många härliga och flummiga människor. Just nu bor jag i en etta på sandviksgatan i stan, vars jag ska ta vägen efter nyår vet jag inte än. Gatan?

Jag är en person som tänker före jag känner och säger saker. Jag är galet dålig på ta tag i saker och skjuter gärna upp allt, speciellt allt som har med skolan att göra. Jag är en utåtriktad person som älskar att träffa nya människor och uppskattar ärlighet mest av allt. Jag har få vänner som står mig riktigt nära nu för tiden, för man lär sig genom åren vilka som kommer finnas där för en och inte svika en. Dom som står mig nära än idag är världens bästa! Sen har jag även världens bästa pojkvän och universums bästa lillebror. Slå den ni.

På fritiden gör jag inte mycket nu för tiden, mitt stora intresse basket blev kvar i Gällivare eftersom jag inte har tid att spela basket här i Luleå då alla lag är så galet seriösa. Jag är riktigt duktig på att bli förälskad i tv-serier. Och med förälskad menar jag besatt. O.C har varit en STOR kärlek, satt i soffan och grät då jag såg sista avsnittet för att det inte skulle komma nå mer sen. Sen blev det Kungarna av Tylösand, det var illa hur kär jag blev. Men det kom också till sitt slut och just nu har Paradise Hotel hittat till mitt hjärta, med lite hjälp från min kära klasskamrat Otto "paradisefreak" Nilsson.

Jag älskar att resa! Då jag reser vill jag till värme, värme och åter värme. Hatar vintern, kylan, snön och allt som hör till. Så man kan ju undra varför jag bor vars jag bor. Undrar faktiskt det själv. Jag älskar sommaren och allt som har med den att göra! Älskar bruna ben, jeansshorts, sand mellan tårna och solblekt hår. En av höjdpunkterna på sommaren är PDOL, kära, älskade Piteå Dansar Och Ler. Det är under den helgen på året, just den helgen som jag älskar Gällivare. Sammanhållningen det är inne på området är oslagbar.

Just nu är jag är ett gäng skolless och längtar tills att ta studenten och dra utomlands med klassen och fezta loss och inte återvända till Sverige på ett tag igen.

Men jag måste ta dagen som den kommer och just nu väntar torsdag och book talk för mig. Så nu ska jag ta något och äta, ringa Victor och sen sussa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0