sommarlov

Första dagen på sommarlovet, början på ett nytt kapitel, slutet på ett annat.
Det känns inte alls som sommarlov, det känns inte ens som sommar. Så sjukt mycket man längtat efter gårdagen, avslutningen, så sjukt mycket man fruktat den. Att skiljas ifrån underbara människor, tappa tryggheten som funnits hos en genom åren.

Jag trodde jag skulle gråta floder igår, det blev långt ifrån det. Jag tror inte jag riktigt fattat det än, att allt är slut nu. Att det inte kommer vara som vanligt till hösten. Att man inte kommer möta alla i klassrummet sen den 23e igen. Jag har nog inte insett det än. Jag trodde jag skulle dö av gråt igår, men det var innan jag kom till blåforell för väl där var det som inget alls. Vi lyssnade, vi sjöng, fick betyg och sa hejdå. Nån enstaka tår kom då jag kramade Isac och Amanda. Men det var allt.

Och gårdagskvällen, avslutningskvällen som man SKA fira. Hade jag inte alls lust att fira, allt kändes jobbigt och jag var inte på rätt humör. Varför vet jag inte.

Nåväl, är på konstigt humör som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara. Ska iaf ta och hoppa i duschen nu innan jag ska bege mig iväg med Madelene.


bilder från balen och avslutningen kommer senare idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0