it would take all week to tell you where I'm from



49 dagar till sommarlov, 30 skoldagar. Ettan är snart slut och tiden har gått hur fort som helst. Jag tyckte 9an gick galet fort men det var ju inget i jämförelse med det här. Jag flyttade för 8 månader sen men det känns som förra veckan jag och mamma var och hämtade nyckeln till lägenheten på sandviksgatan.
De 8 snabbaste månaderna i mitt liv, de 8 månaderna som förändrats så otroligt mycket i mitt liv. 5 flyttar, ny klass, ny skola, ny stad, nya vänner. Och det finns så lite gammalt kvar.
Det är lite sorligt att vara här i Gällivare och se hur allt har blivit. När man är i Luleå så ser man Gällivare som Gällivare, så som det var förut. Men så är det inte längre. Alla kvällar, alla äventyr, allt folk och alla minnen. Det är saker som inte kommer tillbaka. Och det var den bästa tiden i mitt liv.
Visst, de här 8 månaderna har förändrat mycket, till det bättre. Det känns riktigt bra men det är inte jag på samma sätt. Det är inte som jag är van att ha det, det som varit jag. Det är svårt att förklara och svårt att förstå. Det är bara konstigt alltihop.

Just nu längtar jag bara ihjäl mig till sommaren. Den kommer bli grym! Eller hur Emsie ♥


Kommentarer
Postat av: emelie

ja <3

2011-04-22 @ 14:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0