sportlov 2011

Sportlovet spenderas i Gällivare för min del. Kom hit i torsdags och beger mig tillbaka till Lulestad nästa söndag. Igår fyllde Arvid 19år så jag, Elin, Victoria och Evelina for till skoterklubben som dom hade hyrt. Träffade en massa gällivarebor som jag inte sett på länge och så. Kvällen började bra men slutade med lite drama.

Igår var faktiskt en sån dag då jag ångrade min flytt till Luleå lite. Man känner sig som hemma här och det är ju klart, men det är som folket och tryggheten här som jag ångrar att jag lämnade. Jag bestämde mig ju redan i början av förra året att jag skulle flytta så redan då började jag som ge upp mitt liv här pågrund av att jag var så less och visste att jag skulle ändå flytta och desto mindre jag hade kvar desto lättare skulle det bli att ge sig av. Det ångrar jag nu. Jag undrar hur mitt liv hade sett ut om jag bestämde mig för att stanna och inte lät så mycket rinna ut i sanden. Om det hade varit bättre vet jag inte. Men något jag vet är iaf att jag hade haft kvar den där tryggheten, den jag inte har nånstans nu.

Men samtidigt så ser jag ändå ingen framtid här så det var ingen mening med att stanna. Jag önskar bara att jag inte hade lämnat så mycket som jag gjort när jag for 25 mil bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0