5 bekännelser

1. När jag var liten var en av mina största drömmar att få vara svart, bo i ett ghetto och ha värsta gangster-pojkvännen som slogs och hade sig. Jag tyckte det verkade vara ett coolt liv, hade nog sett för mycket film. Den drömmen slog aldrig in. Konstigt.
2. Jag hatar när folk snyter sig offentligt. Det värsta är gamla tanter som har en näsduk i fickan som de plockar upp, snyter sig i, lägger tillbaka i fickan. Usch. Jag snyter mig typ aldrig, fastän jag är riktigt förkyld, försöker undvika att göra det för hatar det. Vet inte varför egentligen.
3. När jag var yngre så ville jag ha en apa, jag tjatade på min mamma och pappa i typ ett år. Vi hade ett rum på nedervåningen som vi inte använde till nått speciellt så jag tjatade på dom att vi skulle göra om det så jag kunde ha min apa där. Jag var helt säker på att det skulle gå och att mamma och pappa skulle gå med på det till slut. Men det gjorde dom inte, vilket inte var så konstigt. Efter ett tag så insåg jag nog själv också att det inte hade funkat så bra med ett zoo hemma.
4. Jag har nog haft dom flesta husdjur som finns, vi har till och med haft hönor på gården som knallade omkring lösa på gården då och då (och vi bodde ändå centralt). Jag hade alltid nya idéer om husdjur jag ville ha så hängde mycket på blockets "djuravdelning", släpade med mamma för att kolla på diverse djur som jag ville ha. Sen insåg jag att husdjur är onödiga, förutom min kisse Busan och byrackan Malou som vi har nu. Men alla andra.
5. Jag älskar Håkan Hellström. Inte bara för hans musik utan för vad han symboliserar för mig, vänskap. Hans musik har följt mig i 4 år och då jag började lyssna på honom hade jag dom bästa vännerna man kunde önska sig, vi var nästan främlingar som helt plötsligt blev riktigt tajta. Vi lyssnade alltid på Håkan, hans musik symboliserade sommarn för oss. Det var under den tiden som jag lärde mig vad riktigt vänskap var, vilket är lätt att glömma när man har så mycket ytligt runt om sig. Men han påminner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0